• Domeinnamen
  • Webhosting
  • Website maker
  • Helpdesk
MIJN HOSTIGO
WEBMAIL

Klantenpaneel

5
  • Nameservers wijzigen voor je domein
  • Mijn account beheren
  • Domeinbeheer
  • Facturen bekijken en betalen
  • Inloggen op het Hostigo klantenpaneel

E-mail

7
  • DNS-instellingen configureren voor Google Workspace en Microsoft 365 mail
  • Webmail gebruiken
  • E-mail instellen in Outlook
  • Wachtwoord wijzigen van een e-mailaccount
  • E-mail instellen op je computer of telefoon
  • E-mail doorsturen instellen
  • E-mailaccount aanmaken

Websites beheren

5
  • FTP-account aanmaken
  • Domein verwijderen
  • Domeinalias toevoegen
  • Subdomein toevoegen
  • Domein toevoegen

Back-up

3
  • Automatische back-ups bij Hostigo
  • Back-up terugzetten van je website
  • Back-up maken van je website

SSL

3
  • SSL forceren op je website
  • Eigen SSL-certificaat installeren
  • SSL-certificaat aanvragen

WordPress

9
  • WordPress optimaliseren voor snelheid
  • De WordPress Toolkit gebruiken
  • WordPress Multisite installeren
  • WordPress handmatig installeren
  • Inloggen op WordPress via het controle paneel
  • WordPress beveiligen
  • Thema’s beheren in WordPress
  • Plugins beheren in WordPress
  • WordPress installeren

DNS Beheer

5
  • Een SPF-record toevoegen, aanpassen of verwijderen
  • DNSSEC instellen voor je domein
  • DNS-instellingen configureren voor Google Workspace en Microsoft 365 mail
  • Subdomein toevoegen via DNS-instellingen
  • DNS-instellingen aanpassen
  • Home
  • Helpdesk
  • DNS Beheer
  • DNS-instellingen configureren voor Google Workspace en Microsoft 365 mail
Categorieën bekijken

DNS-instellingen configureren voor Google Workspace en Microsoft 365 mail

Stap 1: Inloggen op het controle paneel #

  • Ga naar hostigo.nl/klantenpaneel.
  • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Ga naar Dienstenoverzicht en klik op het hostingaccount waarvoor je toegang wilt krijgen.
  • Klik op Inloggen controle paneel om toegang te krijgen.

Stap 2: Naar DNS-instellingen #

  • In het controle paneel, ga naar Websites & Domeinen.
  • Zoek het domein waarvoor je de MX-records wilt aanpassen en klik op DNS-instellingen.

Stap 3: DNS-records toevoegen voor Google Workspace of Microsoft 365 #

  • Klik op Record toevoegen om een nieuw DNS-record aan te maken, of klik op het potloodicoontje naast een bestaand record om deze te bewerken.

Voor Google Workspace:

  • Voeg de volgende MX-records toe:
    • Prioriteit: 1, Mailserver: ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 5, Mailserver: ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 5, Mailserver: ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 10, Mailserver: ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 10, Mailserver: ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM
  • Voeg een TXT-record toe voor SPF-verificatie:
    • Hostnaam: @, Waarde: v=spf1 include:_spf.google.com ~all

Voor Microsoft 365:

  • Voeg een MX-record toe met de volgende gegevens:
    • Prioriteit: 0
    • Mailserver: \<tenant\>.mail.protection.outlook.com (vervang \<tenant\> door de specifieke tenantnaam van jouw Microsoft 365 account)
  • Voeg een TXT-record toe voor SPF-verificatie:
    • Hostnaam: @, Waarde: v=spf1 include:spf.protection.outlook.com -all

Voor Google Workspace:

  • Voeg de volgende MX-records toe:
    • Prioriteit: 1, Mailserver: ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 5, Mailserver: ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 5, Mailserver: ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 10, Mailserver: ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    • Prioriteit: 10, Mailserver: ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM

Voor Microsoft 365:

  • Voeg een MX-record toe met de volgende gegevens:
    • Prioriteit: 0
    • Mailserver: \<tenant\>.mail.protection.outlook.com (vervang \<tenant\> door de specifieke tenantnaam van jouw Microsoft 365 account)

Klik op OK om het record toe te voegen of de wijzigingen op te slaan.

  • Klik op OK om het record toe te voegen of de wijzigingen op te slaan.

Stap 4: Wijzigingen toepassen #

  • Klik op Wijzigingen toepassen om de DNS-instellingen bij te werken.
  • Houd er rekening mee dat DNS-wijzigingen tot 24 uur kunnen duren voordat ze wereldwijd zijn doorgevoerd.

Veelvoorkomende vragen #

  • Wat is een MX-record?
    Een MX-record (Mail Exchange) bepaalt welke server verantwoordelijk is voor het ontvangen van e-mails voor je domein. Het wijst inkomende e-mailverzoeken naar de juiste mailserver.
  • Hoe bepaal ik de juiste prioriteit voor mijn MX-records?
    Meestal geef je de server die je als eerste wilt gebruiken de laagste prioriteit (bijv. 10). Als je meerdere mailservers hebt, geef je de backupservers een hogere prioriteit (bijv. 20, 30, enz.). Raadpleeg je mailprovider voor de juiste instellingen.
Deel dit artikel:
  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • Pinterest
Geüpdatet op november 23, 2024
DNSSEC instellen voor je domeinSubdomein toevoegen via DNS-instellingen
Inhoudsopgave
  • Stap 1: Inloggen op het controle paneel
  • Stap 2: Naar DNS-instellingen
  • Stap 3: DNS-records toevoegen voor Google Workspace of Microsoft 365
  • Stap 4: Wijzigingen toepassen
  • Veelvoorkomende vragen

Inloggen

  • Mijn Hostigo
  • Webmail
  • Hosting controlpanel

De vermelde prijzen zijn exclusief btw.

Klantenservice

  • Helpdesk
  • Connect
  • Storingen en onderhoud
  • Contact opnemen

Snel naar

  • Domeinnamen
  • Webhosting
  • E-mail hosting
  • Website maker

Over Hostigo

  • Waarom Hostigo?
  • Klanttevredenheid
  • Herroepingsrecht
  • Privacybeleid
  • Algemene Voorwaarden

Hostigo Copyright © 2020-2024 – Alle rechten voorbehouden.

0 domeinen geselecteerd
Terug Volgende

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze website te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookiebeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid [/ privacy_link]